Thursday, August 5, 2010

Kecelaruan Minda

Salam

Sy sebenarnya nak upload entri "Kenapa saya tak mau berhenti mengajar"..tapi hari ni saya nak tulis pasal lain pula..

Saya adakalanya terfikir apa perasaannya bila ada anak?mesti best..erk, sebab sy belum ada anak..
tapi hari ni sy terfikir, "Sanggupkah?Mampukah?"
kerana melihatkan apa2 yang terhidang di media, di persekitaran mereka,especially melihat gambar2 dan aktiviti remaja sekarang, erk..saya sangat takut.Saya terfikir, mampukah saya mengawal anak2 saya nanti? Bagaimana nak tangani gejala sosial yg tak tunggu remaja je, kanak2 pun dah amat mudah "polluted"..erk, mmg sy faham mungkin anda akan kata."Kita harus bekalkan bekalan ilmu agama"..dan ayat2 klise yg lain..benar..benar..tapi melihatkan penguasaan benda yang menjadi "normalisasi", erm..saya amatt takut!!
Sebab tu sy pernah tulis kat FB sy, "Lebih baik tak tahu daripada tahu, lebih baik tak dapat daripada dapat"..sangat luas maksud ayat sy tulis itu..

Ya Allah..semoga kita semua diberi kekuatan. Dan yang paling penting kita ahrus bersyukur, apa sahaja..kita asyik mensyukuri nikmat, tapi kita jarangkali mensyukuri musibah..segalanya milik Allah..Moga saya terus diberi kekuatan untuk meneruskan segala usaha, baik dari segi mendidik generasi, mendidik diri..ye, koreksi diri, itu yang terbaik!

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
I'm a dedicated teacher at the same time a not so vogue spa owner, I'm a spa lover, a pinkaholic and very loveable person!