Thursday, November 5, 2009

Period Pain

I didnt go to school for two days for the old same reason!period pain!!Hey tell me how to get rid of this penyakit huh?
People say,"nanti kalau u kawen elok lah tu.."
I've been married for almost 5 years, but I still suffer from this painful dysmenorhea..betul ke eja?
Some people then told me,"kalau dah beranak nanti, elok lah tu.."
Oh please..I nak beranak, then I hope this thing will be flewn away with the kesakitan thruout pregnancy and delivery!

It really made me feel uncomfortable, I cant walk or stand, I had back pain, cramping here n there especially at the stomach and abdoment area..my body will be sweating, shimmering inside..I sometimes couldnt hold things..I feel so weak!

And, tell me what to take?ponstan?volteran?arcoxia?and now synflex?take honey to get me sweat, and of course bertungku..(alternatively hot herbal compress)..kalau kat asrama dulu pakai iron jeh ok!!

Mm, I went to see Dr just now and asked him to give me a jap..the pain was unbearable n I need to go to school tomorrow!!!

Ya Latif Ya Syafi..

3 comments:

  1. salam..sriy apakhabar?ain doakan sriy sihat yaa..simptom period pain nih memang sakit sgt..yg alami yg tahu..ain pernah skit smpai cirit dan muntah serentak dlm bilik air asrama menangis-nangis..huhu..Alhamdulillah, this suffer have stop after got married,pregnant and delivered.InsyaAllah, Allah give you a best medicine to help you better..I pray for you my dear friend..amin Ya Allah..

    ummushifa'

    ReplyDelete
  2. seri..
    kak nomad just nak share..
    ups to u la nak try ker taknak..

    actually kalau amik ubat or any types of drugs, rasa sakit tu akan kurang sekejap jer..
    and nxt mnyh it will comes again..betul tak.
    dulu pun k.nomad macam tu jugak..
    but after k.nomad minum Alpha Lipid ( colostrum yg k.nomad selalu warwar kan tu..hehheh )i baru sedar yg dah lama knomad tak sakit perut masa period and also before period pun dah takder simptom2 mcm lenguh2 kat pinggang ker, rasa cam rahim nak terjatuh laa kekadang....
    sebenarnya k.nomad minum AL tu untuk kulit sbb kalau kita amalkan colostrum every morning, nanti kulit cantik ..hehhehe
    tapi apa yg k.nomad dapat is bukan kulit cantik tapi yg lain pulak yg dapat..period dah tak sakit...lutut yg before this sakit maybe x cukup calsium pun tetiba dah baik...tidor lambat pun tapi still boleh bangun dgn segar....badan jadi rasa lebih bertenaga...dah lama dah tak batuk2 n selsema..alhamdulillah...untuk kulit cantik maybe i kena minum lagi for more 1 year lg kot..hhahahhaha..
    bila i tanya pakar,dorang kata colostrum contain antibody semula jadi n ia ada growth factor yg repair sel2 kita yg dah rosak..that's why bila kita amalkan colostrum everyday , sedar tak sedar bnyak penyakit kita hilang sbb sel dah diperbaiki dan diperbaharui......
    mana tau seri.. bila sel2 dalam sistem peranakan dah ok, period ko pun dah ok, rahim dah sihat, tiba2 lak lekat pulak baby..insyaAllah...sbb ada org yg minum AL pregnant tau setelah bertahun2 kawin tak lekat...
    ada satu lagi kes yg best, ada makcik kat tempat menagji k.nomad ni kan, lepas dia minum AL about 6 mnts, dia datang period balik setelah 2-3 thn monopouse..itu maknanya sel2 peranakan dia jadi 'muda' balik lah..hheheh...mkcik tu risau gilerr takut termengandung..suian plak aku tengok dia...huhuhuu...

    ok..seri..
    sharing is caring...
    papehal PM kat FB ok.... bye

    ReplyDelete
  3. Thanks Ain, n Kak Nomad..Saya cuba yang terbaik utk atasi masalah nie ye..sama2 berkongsi utk kebaikan=)

    ReplyDelete

About Me

My photo
I'm a dedicated teacher at the same time a not so vogue spa owner, I'm a spa lover, a pinkaholic and very loveable person!